21 Aralık 2016 Çarşamba

Yine kaç zamandır yazayım diyorum , elim varmıyor , yüreğim sızlıyor. Bana acı veren durum şu ; biz burda nasıl daha az yeriz nasıl kilo veririz derdine düşmüşken dünyanın bi yerlerinde çocukların açlıktan ölüyor oluşu. Dünyadaki zulmü izliyoruz uzun zamandır ne yazık ki, eğitimsizliğin bu işin temelinde yatan sebep olduğu noktasında hepimiz hemfikiriz değil mi ? O noktada sorun yok, sorun şu ki; bunu biliyor olmamıza rağmen bi şey yapmıyoruz. Neyse işte ben de burda nutuk atmayayım. Bu kadar olaydan sonra kendimce şöyle bi karar aldım; daha fazla üreteceğim. Başka yolu yok. Sonra dedim ki ne yazacam bu sefer, kafamı kaldırıp kitaplığıma baktım (bir şeyler düşündüğümde genelde kitaplarımı izlerim, ismi, içeriği vesaire bi çağrışım  yaptırır). Rahmetli Ayşe hocamın bi kitabı gözüme çarptı geçen sene titreyen elleriyle imzalamıştı. Baktım bi gülümsedim, açtığım sayfada ne çıkarsa onu yazacağım dedim. 'Çok meyve yemek şişmanlatır mı ?' yazıyordu, önce gülümsedim. Bizim evdeki meyve tüketimi Türkiye ortalamasını yükseltiyor çünkü :)) Napalım çok seviyoruz;) Babacığım diyabetli olmasına rağmen baya yer, ben de ondan pek farklı sayılmam. Neyse işte önce Ayşe hoca ne demiş bu konuda diye bi okudum. Şimdi sizlerle onun görüşlerinden de yola çıkarak, bir şeyler paylaşacağım işte, artık bliyorsunuz.
Meyveler güzeldir, tatlıdır biliyoruz ; bu tatlılığın sebebi içerdikleri fruktoz. (Son zamanlarda diyetisyenlerin işine karışan bazı şahsiyetler ' meyve zehirdir çünkü fruktoz zehirdir' diyorlar. Zehir olan meyvedeki fruktoz değildir; zehir olan paketlenmiş besinlerdeki, hazır gıdalardaki fruktoz şurubudur. Her neyse işte ; meyveler fruktoz içerir ancak bu içerik meyvenin çeşidine göre de değişebilir. Mesela üzümde daha çok glikoz varken, şeker pancarı sakkaroz içerir. (sakkaroz = glikoz+fruktoz) değişiyor yani, bazı meyvelerin posa miktarı yüksektir mesela muz gibi. İşte bu noktada Ayşe hocam diyor ki; '' meyvenin enerji değeri içerdiği şeker,nişasta ve posa miktarına göre değişir. Ayrıca kabuğu soyularak yenen meyvenin de posası azaldığı için enerji değeri biraz artar.'' (Bir sonraki yazım posa üzerine olsun inşallah :)) Demek ki napıyormuşuz ? Elmayı armudu kabuklu yiyormuşuz :) Ama ne kadar ? Türkiye'ye özgü beslenme rehberine göre günde 4 porsiyon meyve sebze yememiz gerek. Yani 2 porsiyon sebze yediyseniz ( bu salatada olabilir, sebze yemeklerinde olabilir) 2 porsiyon meyve hakkınız var demektir. Bu da başka bi nokta tabi, ama ben biliyorum ki bi misafir gelse 5-6 çeşit meyve koyarız tabağına ve yemezse de ısrar ederiz ye diye. Doğru mu? Değil tabii ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder