21 Aralık 2016 Çarşamba

( Bu blogdaki yazı sınırı bana yetmiyor)
Gel gelelim kalori meselesine ; nitekim ağırlık kaybı ya da kazanımı besinlerle aldığımız/kaybettiğimiz enerji dengesizliğinden kaynaklanıyor, bu noktada da hemfikiriz. (Bu noktada şunu söylemeden geçemeyeceğim, kalori hesaplayıp duruyorsunuz diyerek diyetisyenleri eleştiren insanlar var ne yazık ki , aldığımız eğitime dair en ufak fikri olmayan bu kişilerin fikirlerinin tez zamanda değişmesi, amin... ) Neyse işte, rakamlar geliyor hazır mısınız??
 100 gram ; elma 63 kal, kayısı 64 kal, muz 102 kal, incir 88 kal, üzüm 76 kal, kiraz 70 kal, erik 52 kal, şeftali 59 kal, mandalina 50 kal vesaire vesaire...
Şimdi size bizim eve gelen misafirlere kışın hazırladığımız bi tabak meyvenin kalorisini hesaplayacağım :
Bir tabakta 1 elma, 1 portakal, 1 mandalina, 1 muz, 1 armut olsun diyelim. (Vallahi abartmıyorum bazen daha da abartabiliyor annem, öncelikle bi şükretmemiz gerek, ardından bolca düşünmemiz.)
Bizim evdeki bir meyve tabağı yaklaşık 350 kalori civarında, ben daha glisemik indekse, diyabete vesaire hiç değinmiyorum. Sadece kilo yapar mı ondan bahsediyorum bu yazıda. Meyveyi bi de gece yiyoruz gecenin bi vakti aldık mı güzelce 350 kaloriyi, almamız gereken günlük 2 porsiyondu ya; ben ona  100 kalori diyorum. Çıkardık, kaldı  = 250 kalori. Her gün ekstra 250 kalori alan bi insan bi hafta sonunda 1750 kalori alır.Bir ay sonunda 7000 kalori yapar. Geliyorum asıl kısma hazır mısınız?
Ekstradan aldığımız her 7 kalori 1 gr yağ oluşturuyor. Yani 7000 kalori alınca net 1000 gram kazanıyorsunuz. Yaniiii 7000 kalori eşittir 1 kilo.
GEÇMİŞ OLSUN: Her gün ekstradan 3 çeşit meyve fazladan yiyorsanız ay sonunda 1 kilo göbeğinize, baseninize bi yerlerinize yerleşecek demektir. Ha derseniz ki; ben başka şeylerden feragat ederek meyve yiycem ! Hay hay efenim, yiyiniz. Yok yok yemeyiniz :)) Farklı etkileri de var tabi sadaece kalori açısından bakamayız. ( Şunları not düşmeliyim tabi, bahsettiğim şey kişinin ihtiyacı olandan fazla 250 kalori alması, tolere edebiliyorsa zaten kilo bağlamında sorun yok.)
 Başka bir yazıda bunu da ele alalım inşallah.
ÖZETLE => Her şeyden kararında yesek sorun kalmayacak , ben bu mesleği öğrenirken en çok şunu fark ettim ; muazzam bir dinimiz var, öğretilerine uysak, abartmasak mis gibi yaşayacağız. Benden bu seferlik bu kadar bi sonraki yazı posa olacak inşallah , beklemede kalın.
BURDAN ANNEME NOT: Nolur şu meyve tabaklarının içeriğini  biraz azaltalım :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder